:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۲۹ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۲
ترکیب پیچیده ای از برندهای جهانی و تغییر نقش چین در طراحی و ساخت

رنو توئینگو فرانسه؛ طراحی در چین، ساخت در اروپا با  46 درصد از قطعات چینی / خودروسازی جهان به کدام سمت می رود؟

رنو توئینگو فرانسه؛ با  46 درصد از قطعات چینی اولین خودروی غربی است که در چین مهندسی و در اروپا ساخته شده است. قبلا تصور می شد که چین کارخانه ارزان ساخت قطعات است اما حالا در طراحی نیز وارد شده و در تولید باطری ها رشد کرده است. برندهای دنیا نیز دیگر متعلق به یک کشور نیستند و امروز رنو متعلق به فرانسه، طراحی و تامین بخش عمده قطعات را در چین، ساخت را در اروپا انجام می دهد و... به سادگی نمی توان یک خودرو را متعلق به یک کشور معرفی کرد. همه جهان با هم کار می کند و شرکت های بزرگ صاحب فناوری، مالک عمده تجارت جهان هستند
کد خبر: ۲۲۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۳

اقتصاد گردان - نسخه ۲۰۲۶ رنو توئینگو فرانسه، اولین خودروی غربی است که در چین مهندسی و در اروپا ساخته شده است - یک تغییر کامل از آنچه قبلا بود.

رنو توئینگو فرانسه؛ با  46 درصد از قطعات چینی اولین خودروی غربی است که در چین مهندسی و در اروپا ساخته شده است. قبلا تصور می شد که چین کارخانه ارزان ساخت قطعات است اما حالا در طراحی نیز وارد شده و در تولید باطری ها رشد کرده است. برندهای دنیا نیز دیگر متعلق به یک کشور نیستند و امروز رنو متعلق به فرانسه، طراحی و تامین بخش عمده قطعات را در چین، ساخت را در اروپا انجام می دهد و... به سادگی نمی توان یک خودرو را متعلق به یک کشور معرفی کرد. همه جهان با هم کار می کند و شرکت های بزرگ صاحب فناوری، مالک عمده تجارت جهان هستند
این احتمالاً یکی از جالب‌ترین و افشاگرانه‌ترین داستان‌های صنعتی سال است.
این خودرو ، نسخه ۲۰۲۶ رنو توئینگو فرانسه، اولین خودروی غربی است که در چین مهندسی و در اروپا ساخته شده است - یک تغییر کامل از آنچه قبلا بود.
چالشی که رنو می‌خواست با آن مقابله کند، چگونگی رقابت با خودروهای برقی چینی است که از نظر قیمت مناسب و سرعت ورود به بازار در کلاس خود بهترین هستند.
به طور خاص، آنها می‌خواستند یک خودروی برقی را از ابتدا در کمتر از ۲ سال توسعه دهند در حالی که معمولاً ۴ سال طول می‌کشد تا یک خودروی جدید برای خودروسازان اروپایی توسعه یابد و بتوانند خودرو را با قیمتی کمتر از ۲۰،۰۰۰ یورو به طور سودآور بفروشند و در عین حال آن را در اروپا تولید کنند. که اگر با صنعت خودروسازی اروپا آشنا باشید، همه اینها به طرز دیوانه‌واری بلندپروازانه است...
برای انجام این کار، رنو یک مرکز تحقیق و توسعه در شانگهای که آن را با اشاره به باند و جریان الکتریکی "ACDC" می‌نامیدند افتتاح کرد که در آن ۱۶۰ مهندس - ۱۵۰ چینی و ۱۰ فرانسوی اساساً سعی کردند روش توسعه چینی را برای رنو، در قلب اکوسیستم خودروهای برقی چین، به کار گیرند تا بفهمند چه چیزی ممکن است.
همانطور که مهندس ارشد پروژه، جرمی کویفیر، بیان کرد ما فروتنانه آمدیم تا یاد بگیریم سریع حرکت کنیم. و یادگیری سریع حرکت کردن صرفاً یادگیری انجام سریع‌تر یک کار نیست. بلکه انجام کارها به شیوه‌ای متفاوت است. این یک تحول است.»
و این روش جواب داد: آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی، یعنی ۴ هفته، اولین نمونه اولیه را ساختند کل فرآیند توسعه فقط ۲۱ ماه طول کشید.
قیمت محصول نهایی کمتر از ۲۰،۰۰۰ یورو است - پس از یارانه‌ها، حدود ۱۵،۰۰۰ یورو - که آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی اروپا و رقیبی برای خودروهای برقی چینی تبدیل می‌کند.
۴۶٪ از این خودرو از قطعات چینی ساخته شده است از جمله یک باتری LFP از CATL اولین رنو که از شیمی ارزان‌تر لیتیوم-آهن-فسفات به جای لیتیوم-یون سنتی استفاده کرد و یک موتور ۸۲ اسب بخاری از Shanghai Edrive با آهنرباهای دائمی منحصر به فرد در بین خودروهای برقی رنو.
جالب اینجاست که باتری‌های CATL نیز در اروپا، به ویژه در مجارستان ساخته خواهند شد.
این یک داستان نادر است که برای اروپا امید می‌دهد. بیایید در مورد انتخاب‌های اروپا واقع‌بین باشیم. این کشور می‌تواند یا ۱ به افزایش دیوارهای تعرفه برای محافظت از صنعت غیررقابتی خودروهای برقی ادامه دهد، ۲ به طور کامل از رقابت خودروهای برقی خارج شود یا ۳ غرور خود را کنار بگذارد و یاد بگیرد که پیشرفت کند. رنو دومی را انتخاب کرد، که کار درستی است.
به خصوص در شرایط فعلی که به همه گفته می‌شود "جدا" و "ریسک‌زدایی" کنند، انجام این کار دشوار است، که در صنعت خودروهای برقی تقریباً خودکشی است: برعکس، شما برای یادگیری، سازگاری و رقابت، به شدت نیاز به "جفت کردن" و "ریسک‌زدایی" دارید... آن مهندسان فرانسوی که می‌گویند "ما با فروتنی آمدیم تا یاد بگیریم" احتمالاً بیشتر از تمام مقالات اندیشکده‌ها در بروکسل، برای رقابت‌پذیری صنعتی اروپا مفید بوده‌اند.

منبع: https://t.me/TMSCGC